vrijdag 20 maart 2015

Gehaakte poef op pootjes


Je ziet ze steeds meer: die gehaakte of gebreide poefs met pootjes of op wielen. In allerlei kleuren en maten en in alle prijsklassen. Ik vind ze leuk, maar vind wel dat ze erg op elkaar lijken. Daarom heb ik er mijn eigen schwung aan gegeven.

Elzentakken uit de “Fryske Wâlden”
pootjes van Elzentakken
Laatst kwam ik een oude band van een kruiwagen tegen, prima geschikt voor mijn haakproject. 
Bij Wibra een aantal bolletjes lekkere dikke wol gekocht en een bijpassende haaknaald en na flink wat uurtjes haakwerk zie je hier het resultaat. De pootjes zijn gemaakt van Elzentakken uit de “Fryske Wâlden”. Al met al is het een leuk en stevig poefje geworden, dat net even anders is. En kan door zijn hoogte voor verschillende doeleinden gebruikt worden, bijvoorbeeld als tafeltje erbij.


Geïnspireerd op zogenaamde “voddenkleden”
Maar tegenwoordig pak ik het anders aan. Ik kwam er namelijk achter dat het materiaal dat ik in de winkel kocht, het zogenaamde zpaghetti garen eigenlijk hetzelfde is als de t-shirt yarn, waaraan ik een tijdje geleden een blog wijdde. Om ermee te haken is wel een beetje wennen maar het resultaat ziet er goed uit. Daarnaast past het helemaal in mijn straatje: werken met materiaal dat hergebruikt kan worden. Inmiddels ben ik aan de volgende poef begonnen. Wederom van een band, maar nu die van een (kleine) auto, die ik gratis mocht meenemen bij bandencentrum bij mij in de buurt.
Deze poef is geïnspireerd op zogenaamde “voddenkleden” die in de jaren 80 hip waren en die ik laatst ook weer in een woonwinkel tegenkwam. Dus weer helemaal in zijn. Eén van deze "voddenpoefjes" zie je hieronder.

Verrijdbaar, dus er zitten wielen onder.
Appeltaart voor oude t-shirts
Er gaan nogal wat t-shirts in één poef en mijn eigen stapeltje begint aardig begint te slinken. Ik heb daarom op Facebook een oproep geplaatst om afgedankte t-shirts aan te leveren, in ruil voor een zelf gemaakte appeltaart naar grootmoeders recept. Daar kwamen nogal wat reacties op dus mijn voorraad shirts is aangevuld en ik kan weer even vooruit. Dat mag ook wel want ik sta op 29 maart a.s. met mijn "vodden poefjes" op de Spring Vintage markt in Leeuwarden dus er is werk aan de winkel. 
Op  Spoonk kun je hier meer over lezen.


Appeltaart in ruil voor oude t-shirts wie wil dat nou niet.
Like LOTS of IDEAS op facebook
Vind je mijn creaties leuk en wil je op de hoogte blijven van mijn "hoofd vol ideeën", like dan op Facebook LOTS of IDEAS of volg LOTS of IDEAS op Twitter @lotsideas of op Pinterest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten